Przechodzić z 15w/40 na 10w/40? ford mondeo 2.0 tddi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • barthezz1014
    Drive
    • 2010
    • 68

    Przechodzić z 15w/40 na 10w/40? ford mondeo 2.0 tddi

    Zamieszczone przez westwi78
    Na innym forum user wrzucił:

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wKlQgl-25c4[/youtube]
    pytam poważnie, uciekać na pobocze i ryzykować zaliczenie rowu /sprawca bezkarny/ czy trzymać się drogi i ....?
  • sew1981
    RS
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2009
    • 10917
    • Fiat

    #2
    Przechodzić z 15w/40 na 10w/40? ford mondeo 2.0 tddi

    Mam takie pytanko, koledze wlali parę wymiań temu mineralny olej 15w/40 ,ale ja uważam że należałoby przejść na półsyntetyk 10w/40. Auto to Ford Mondeo 2002 rok silnik 2.0 tddi, 90 km. Nie wiem z jakiej racji ktoś mu zalał minerała do tego, chyba ktoś się poprostu walnął, albo on taki kupił , bo znawcą motoryzacji aż takim nie jest. Przebieg 206 tyś. km, z silnikiem nic się nie dzieje.
    Co o tym sądzicie?

    Komentarz

    • lukasz3112
      RS
      • 2008
      • 3607

      #3
      sew1981, jeżeli by to była jedna wymiana to można z powrotem wrócić...ale jak to już kilka wymian było to nie wiem czy warto.
      Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3

      Komentarz

      • sew1981
        RS
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2009
        • 10917
        • Fiat

        #4
        lukasz3112, myślę , że to była 2 albo 3 wymiana po tym,
        "błędzie" przejścia na 15w/40...poprostu to trochę kiepski olej dla tego silnika. Ale ryzyko rozszczelnienia już pewnie istnieje?

        Komentarz

        • JanuszSz
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 2835
          • Superb II combi (3T5)

          #5
          Zamieszczone przez sew1981
          koledze wlali parę wymiań temu mineralny olej 15w/40
          Ciekaw jestem co za matoł do silnika z turbiną zastosował olej mineralny?
          Myślę,że jak najszybciej należy zmienić na conajmniej półsyntetyk.
          Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

          Komentarz

          • sew1981
            RS
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2009
            • 10917
            • Fiat

            #6
            JanuszSz, problem..w tym ze on sam..kupił taki, się okazuje, bo się nie znał hehe i teraz mu już wymieniają na taki od tamtego czasu. Hm, przy następnej wymianie warto spróbować zalać 10w/40? Myślę, że silnik przelatał na mineralnym 40-50 tysięcy. Dziś jechałem autem tym , jak się mocno naciska gaz to powyżej 2100 obrotów słychać w miarę cichy pisk-gwizd (trochę taki jak wydechów polonezów kiedyś)- podejrzewam, że od turbiny, się zastanawiam czy turbo nie dostało w dupę przez ten mineralny....Jak kupił mondka, to tak nie gwizdało, a auto jeździło na półsyntetyku. Muszę chyba wysłać go do specjalisty od turbawek....i wtedy niech oceni sytuacje.

            Komentarz

            • bradley
              L&K
              • 2008
              • 1465

              #7
              Zmienilem po 260kkm z polsyntetyka na syntetyk. Po przejechaniu 2tys km od wymiany brak spektakularnego rozszczelnienia i wyciekow. Zuzycie 0,05l na 1000km.
              Wystarczy dobrac olej ze wzgledu na podobna liczbe TBN jak poprzedni olej i nie ma sie czego bac.
              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

              Komentarz

              Pracuję...